Hopp til innhold
    Naviger fremover for å få tilgang til foreslåtte resultater
    Lengre ventetider enn vanlig på grunn av COVID-19
    Hvis det er mer enn 72 timer til reservasjonen starter, vennligst ta kontakt nærmere innsjekkingstidspunktet. Hvis du ønsker å endre eller kansellere en reservasjon, kan du gjøre det fra Turer-siden eller i kontrollpanelet for vertskap.

    Hvilke alternativer har jeg for å kansellere reservasjonen av et sted på grunn av koronaviruset (COVID-19)?

    Avhengig av når du bestilte reservasjonen din, kan kanselleringen din være fullt dekket av vilkårene våre for formildende omstendigheter. Hvis reservasjonen din ikke dekkes automatisk, har vi flere alternativer.

    For gjester

    Hvis reservasjonen din ikke kvalifiserer for vilkårene våre for formildende omstendigheter, kan du sjekke reservasjonen din for å finne ut om den har fleksible kanselleringsalternativer. Hvis det stemmer, kan du bruke standardalternativene for endring eller kansellering som er tilgjengelige.

    Forespørsel om kansellering fra verten

    Hvis reservasjonen din ble bestilt før 10. mars 2020, med innsjekkingsdato før 1. juni 2020, eller ble bestilt mellom 10. mars og 1. juni 2020, kan du be om kansellering direkte fra verten og få full refusjon.

    Du må logge inn på kontoen din på en nettleser (ikke bruke Airbnb-appen) for å gjøre dette. Et banner på siden Endre eller kanseller vil gi informasjon om hvordan du ber om refusjon fra verten.

    1. Gå til Turer og finn turen du ønsker å kansellere.
    2. Klikk eller trykk på Vis turinformasjon..
    3. Fra oversikten, klikk eller trykk på Vis detaljer.
    4. Klikk eller trykk påEndre eller kanseller.
    5. Under Kanseller reservasjon, klikk eller trykk på Neste.
    6. Velg årsaken COVID-19 (koronavirus) til at du kansellerer.
    7. Klikk eller trykk på Be om full refusjon.

    Verten har opptil 48 timer på å svare, eller 24 timer hvis reservasjonen begynner innen en uke. Hvis de godtar kanselleringen, sender vi refusjonen til din opprinnelige betalingsmåte, inkludert tjenestegebyrbeløpet. Finn ut mer om hvordan refusjoner fungerer.

    Hvis verten ikke samtykker, kan du fortsatt kansellere og refusjonen din vil bli bestemt av vertens standard kanselleringsvilkår.

    Andre alternativer

    Hvis reservasjonen din ikke kvalifiserer for vilkårene for formildende omstendigheter eller verten din ikke godtar å kansellere, kan du alltid sende melding til verten din for å finne ut om de er villige til å gi deg en større refusjon gjennom løsningssenteret.

    For verter

    Hvis en gjest ber om en kansellering, vil du motta en e-post som spør om du godtar full refusjon. Hvis innsjekkingstiden er innen 7 dager, har du 24 timer på deg til å svare, ellers har du 48 timer på deg til å svare. For å svare på en forespørsel:

    1. Fra e-posten klikker eller trykker du Svar gjestenog du blir ført til Airbnb.
    2. Klikk enten på Gi full refusjon eller Avslå refusjon.

    Hvis du samtykker i å gi full refusjon, påvirkes ikkeSuperhost-statusen din.

    Andre alternativer

    Hvis du ønsker å kansellere en reservasjon på grunn av COVID-19 som ikke er kvalifisert i henhold til vilkårene for formildende omstendigheter, send melding til gjesten din og be dem kansellere reservasjonen. Gebyrer for verter gjelder ikke for kanselleringer initierte av gjesten.

    Hvis gjesten ikke godtar å kansellere, kan du fortsatt kansellere reservasjonen, men sanksjoner vil gjelde.

    Logg inn for å få personlig støtte

    Få hjelp med reservasjonene dine, kontoen din og mer.
    Meld deg inn