Veiledninger
•
Gjest
Hvis en vert ber om mer penger
Hvis en vert ber om mer penger
Det er ingen grunn til bekymring – du får informasjon om alle kostnader når du bestiller. Likevel finnes det noen tilfeller der du kan skylde mer etter at du har betalt:
- Du endrer reservasjonen (f.eks. at du legger til en ny gjest).
- Verten din sender en AirCover for verter-forespørsel om skader som har skjedd under Airbnb-oppholdet.
- Verten krever at skatt betales ved innsjekking. Dette bør oppgis tydelig i annonsen før bestilling.
- Du bestilte et sted, vanligvis et hotell, som belaster tilleggsgebyrer ved innsjekking eller innen 48 timer etter utsjekking. Dette må også angis i annonsen og prisoversikten før bestilling.
Når du kan bestride en kostnad og hvordan du betaler
Hvis en vert prøver å belaste deg for noe det ikke var opplyst om i annonsen, prisoversikten eller samtaletråden, kan du bestride kostnaden i løsningssenteret.
Hvis du godtar gebyret, må du alltid betale verten gjennom løsningssenteret, aldri direkte. Sørg for å utføre alle betalingstransaksjoner på Airbnb. Vi kan ikke hjelpe deg med problemer knyttet til kontantbetalinger eller betalinger utenfor nettstedet vårt.
Var denne artikkelen til hjelp?