Hvis noe går galt under oppholdet
Send melding til verten din
Hvis det oppstår et problem, bør du prøve å diskutere det med verten først. Du kan sende en melding til verten direkte fra innboksen din og fortelle om problemet.
Hvis du må be om full eller delvis refusjon på grunn av problemet, er det mer sannsynlig at verten godtar forespørselen dersom dere blir enige om et beløp på forhånd.
Sende refusjonsforespørsel
Slik sender du en forespørsel:
- Samle bevis: Hvis du har mulighet, bør du ta bilder eller video for å dokumentere problemer som manglende eller ødelagte fasiliteter.
- Send forespørselen: Beskriv problemet, legg om mulig ved bilder eller video og fortell verten hva slags løsning du ser for deg.
- Vent på svar: Hvis verten avslår eller ikke svarer, kan du be Airbnb om å involvere seg i saken. Airbnb forholder seg til ombestillings- og refusjonsvilkårene når vi vurderer hva vi kan gjøre for å hjelpe.
Involvere Airbnb
Selv om vi foretrekker at verter og gjester så langt som mulig finner en løsning seg i mellom, vet vi at det ikke alltid er mulig. Hvis det oppstår et problem som du ikke klarer å løse sammen med verten din (eller hvis verten avslår forslaget ditt eller ikke svarer på forespørselen din om erstatning), kan du ta kontakt med oss. Da trer et teammedlem inn for å hjelpe.
Hvis vi kan fastslå at problemet er omfattet av AirCover, gir vi deg full eller delvis refusjon eller, avhengig av omstendighetene, finner et tilsvarende eller bedre sted å bo til deg.
Husk at du har 72 timer på deg til å rapportere et problem fra du oppdager det.
Merk: Hvis det oppstår en nødssituasjon, eller du opplever at du er i fare, må du ringe lokale nødetater umiddelbart. Hvis du ikke kan telefonnumrene til de lokale nødetatene, finner du dem i Airbnb-appen. Hvis du har andre sikkerhetsrelaterte problemer, kan du alltid ta kontakt med oss gjennom den døgnåpne sikkerhetstelefonen vår. Les mer om de forskjellige måtene du kan kontakte oss på, i hjelpesenteret.
Relaterte artikler
- Veiledninger•GjestSlik leser og sender du meldingerDu må være pålogget Airbnb-kontoen din for å lese eller sende meldinger. Du kan klikke eller trykke på en samtaletråd for å lese eksisterend…
- Veiledninger•GjestHva om jeg må kansellere på grunn av et problem med utleiestedet eller verten?Ombestillings- og refusjonsvilkårene våre for gjester kan bidra til å dekke situasjoner der utleiestedet eller fasilitetene ikke er som forv…
- Veiledninger•GjestSlik får du hjelp via løsningssenteretI løsningssenteret kan du be om eller sende penger for ting relatert til Airbnb-turen din. Gjester og verter kan be Airbnb om hjelp til å ko…