Hopp til innhold
Bruk piltastene opp og ned for å navigere forslag.
Gå til hovedhjelpeinnhold

Hvordan fungerer gebyrfrie kanselleringer for verter som tilbyr Øyeblikkelig bestilling?

Verter som har øyeblikkelig bestilling slått på for utleiestedet deres alltid kan kansellere uten straff hvis de ikke er komfortabel med en reservasjon.

Noen av eksemplene på når verten kan kansellere straffefritt inkluderer:

  • Gjesten har flere ugunstige vurderinger som bekymrer verten.
  • Gjesten har ikke svart på spørsmålene som verten har spurt om turen deres.
  • Gjesten gjør det klart at de sannsynligvis vil bryte en av vertens husregler, som å ta med et kjæledyr eller å røyke

Kansellering av reservasjon uten straff

Slik kansellerer du en reservasjon du ikke er komfortabel med:

  1. Gå til Dine reservasjoner på airbnb.com
  2. Finn reservasjonen du må kansellere
  3. Velg Endre eller kanseller for å starte kanselleringsprosessen
  4. Når du blir bedt om å velge en årsak for kanselleringen, velger du "Jeg er ikke komfortabel med reservasjonen eller gjesten har brutt husreglene".

Når du kansellerer med denne årsaken faller alle straffer bort.

Grenser

Du vil kunne kansellere på nett tre ganger i løpet av et år hvis du er ukomfortabel med en reservasjon. Deretter må du ringe inn til fellesskapets støtteteam for å kunne kansellere uten straff.

Hvis du kansellerer et stort antall av dine øyeblikkelig bestilte reservasjoner, kan det hende du blir bedt om å slå av øyeblikkelig bestilling. Husk at du ikke kan kansellere av noen grunn som bryter med Airbnbs retningslinjer mot diskriminering.